Питання до заліку з предмету «Музеологія» для студентів-культурологів 4 курсу з/в (8-й навчальний семестр)
- Розкрийте поняття «музей» і «музейна діяльність».
- Поясніть сутність музейної діяльності, варіанти тлумачення.
- Проаналізуйте поняття «музеологія» і «музеєведення», їхнє наукове розуміння.
- В чому особливості методу музеології? Поясніть його між- та інтердисциплінарний характер.
- Розкрийте розмаїття зв’язків музеології зі сферами сучасного гуманітарного пізнання.
- Визначте спільне і відмінне між музеєм і храмом.
- Назвіть, що об’єднує, а що відрізняє музей і галерею.
- Розкрийте розмаїття різновидів музеїв, наведіть приклади музеїв різних типів.
- Назвіть і охарактеризуйте національно-історичні традиції в розумінні спрямованості музейної діяльності (музеї радянські і пострадянські; європейські, американські).
- Назвіть функції музейної діяльності.
- Визначте, в чому полягає функція збереження культурних артефактів.
- Як відбуваються консервація, тезаврізація, реставрація музейних експонатів? Яким чином збираються музейні зібрання? Охарактеризуйте особливості колекціонування.
- Як визначаються сутність і напрямки просвітницько-освітянської роботи?
- В чому Ви бачите особливості напрямку музейної педагогіки? Які його принципи і прийоми?
- В чому полягають особливості збирання і поповнення колекцій музеїв в умовах сучасної культури?
- Розкрийте специфіку державних і приватних музеїв.
- Проаналізуйте досвід світових і вітчизняних музеїв у питаннях фінансування, дотацій, пільг у розвитку музейної справи.
- Чим характеризується маркетинг музейної діяльності?
- Як можна тлумачити музейну політику формування «власного» відвідувача?
- Як можна визначити розмаїття та фахову спрямованість науково-дослідницької діяльності музею?
- За якими принципами і правилами будується музейний каталог?
- Чим виокремлюється побудування музейної експозиції? Тимчасової і постійної?
- Розкрийте, як тлумачити поняття «лінійна» і «нелінійна» концепції експонування артефактів.
- Охарактеризуйте таку форму сучасного музейного менеджменту як музейні проекти.
- Визначте основні параметри музейної діяльності і специфіку будь-якого музею (на вибір).
- Назвіть 10 відомих Вам музеїв і охарактеризуйте їхній напрям.