ЗАВДАННЯ
ДЛЯ
ПРАКТИЧНОЇ
РОБОТИ
ЗМІСТОВИЙ
МОДУЛЬ 1
Тема
1.
1.«Я
реальний, я
ідеальний». Слід
намалювати в
метафоричному
вигляді, як
ви уявляєте
себе
реального, і
як – ідеального,
і пояснити
цей малюнок.
2. «Вгадай
особистість
за
асоціаціями».
Студент загадує
якусь
особистість,
яка відома
всім
присутнім.
Інші
студенти за
допомогою різноманітних
запитань на
асоціації
мають з’ясувати
загадану
особу: «З
яким кольором
асоціюється
ця людина?»,
«З якою
погодою?», «З
якою
твариною?»
тощо.
3. «Три в
одному». Кожному
студенту
викладач дає
набір з трьох
довільно
обраних слів.
Студент має
створити
невеличку
розповідь, в
якій ці слова
були б
логічно
пов’язані.
Приклади
наборів слів:
«стіл,
взірець,
натхнення»,
«математика,
стовбур,
каблучка»,
«посмішка,
книга, сон»,
«матуся,
табурет,
одяг».
Тема
2.
1.Фізична
та
психологічна
релаксація. Вправи
на
розслаблення
м’язів з
елементами
аутотренінгу
та
використанням
позитивних
афірмацій.
2.М’язовий
диктант. Вправа
на свідоме
керування
м’язами тіла.
На дошці
записані
умовні
позначення
м’язів: 1 – шия, 2
- ліва рука, 3 –
права рука, 4 –
м’язи пресу, 5
– ліва нога, 6 –
права нога, 7 –
щелепи, 8 –
м’язи
навколо очей.
За командою
викладача
студенти роюблять
відповідні
дії:
«Розслабити
7»,
«Напружити 1»,
«Розслабити
1, напружити 5
та 6» тощо.
Тема
3.
1.Види
рухів. Кожний
студент має
виконати по
одному руху
кожного виду:
моторний,
робочий,
семантичний,
ілюстративний,
пантомімічний.
2.Дія
для
досягнення
мети. Кожному
студенту
задається
певна фізична
дія, яку слід
виконати для досягнення
мети
(створити
невеличкий
етюд).
Спочатку для
тренування
всі
виконують однакові
дії (два
етюди):
увійти в
кімнату; сісти
на стілець.
Потім кожен
отримує
індивідуальне
завдання:
витерти
дошку,
повісити картину,
забити цвях,
помити посуд,
приготувати
борщ, вимити
руки,
написати
лист, пришити
ґудзик,
накрити на
стіл,
прибрати в
кімнаті,
надрукувати
текст тощо.
3.
“Поговірка”.
Студенти
мають
створити
невеличкий
етюд, який би
певним чином
ілюстрував
обрану ними
поговірку.
Тема
4.
1.Фраза
з підтекстом. Кожний
студент має
вимовити
завдану фразу
з різним
підтекстом,
не
повторюючи
попередників.
Приклади
фраз: “До побачення”,
“Радий
вас бачити”,
“Ніколи
в житті”, “Доброго
дня!”, “Нарешті!”
тощо.
2.Словесна
дія.
Студент має
вимовити
будь-яку з
відомих йому
скоромовок
із завданим
підтекстом: привітатися,
налякати,
попередити,
пробачитися
тощо.
3.Зміна
темпоритму.
Студент
робить певну
фізичну дію у
завданому
темпоритмі,
який змінює
за завданням
викладача.
4.»Всередині
і зовні».
Слід
вигадати і
виконати
етюд, в
пропонованих
обставинах
якого зовнішній
темпоритм не
збігався б з
внутрішнім.
Етюду треба
дати назву.
5.«Чекання
на зупинці». Студент
має зіграти
етюд з такими
пропонованими
обставинами:
він чекає на
зупинці автобус.
За завданням
викладача
змінюються
умови
чекання: стає
холодно, іде
дощ, залишається
дуже мало
часу і т.п.
Тема
5.
1.Мандрування
до власної
кімнати. Викладач
ставить на
стіл іграшку,
за його командою
студенти
мають
пригадати
свою кімнату:
пройти повз
кожної стіни,
пригадати розташування
меблів,
полічити
предмети. В
цей час викладач
прибирає
іграшку,
потім
аналізується,
чи помітили
цей момент
студенти.
2.Увага
на об`єкт.
Кожний
студент
отримує
певний об`єкт
у класній
кімнаті, який
він повинен
уважно
роздивитися
протягом 30
секунд: дошка,
вікно,
стілець,
портрет тощо.
Потім студент
відвертається,
а викладач
завдає йому
питання про
цей об`єкт.
3.Групові
етюди на
фізичну дію
та імпровізацію.
Студенти
поділяються
на групи по 4-5 осіб.
Викладач
задає
пропоновані
обставини, а
студенти самостійно
починають
діяти в цих
обставинах,
наприклад, “Вокзал”, “Акваріум”,
“Курник”,
”Катастрофа”,
“Бій”
тощо.
4.”Під
дверима”.
Етюд на
відроблення
пластичних
реакцій (устремління,
відмова,
гальмування).
Пропоновані
обставини:
людина
підслухує
під дверима і
певним чином
реагує на
почуте.
5.“Крізь
скляну стіну”.
Студенти
поділяються
на пари.
Пропоновані
обставини:
один з них
від’їжджає,
інший проводжає
його. Між
ними —
звуконепроникна
скляна стіна.
Проводжаючий
без звуків
має передати
від’їжджаючому
певне
повідомлення,
яке той має
зрозуміти,
наприклад, “Ти забув ключі”, “Приїдеш
— зателефонуй”,
“Купи
ліки для бабусі”
тощо.
6.
“Пишемо листа”.
Письмова
робота.
Студенти
мають написати
листа за
обраною
темою,
наприклад, освідчення,
з
урахуванням
переважаючого
типу
сприйняття
адресата (аудіального,
візуального, кінестетичного,
дігітального).
Тема
6.
1.Етюд
з “пустишкою” (на
переміну
відношення
до предмету).
Студент грає
створений
ним етюд, в
якому місце
якогось
предмета
займає “пустишка”.
Інші
студенти мають
вгадати, який
предмет
мався на
увазі. Етюду
треба дати
назву.
2.“Та
сама лава ” (на
переміну
відношення
до місця дії).
Треба
зіграти етюд
(спочатку
одиночний,
потім — парний)
з такими
пропонованими
обставинами:
людина
приходить до
лави, яка
щось для неї
означає.
Етюду треба
дати назву.
3.“
Переміна
відношення
до події ”. Треба
створити і
зіграти етюд,
в якому б була
присутня перміна
відношення
до події.
Етюду треба
дати назву.
4.Парний
етюд зі
словами. Студенти
поділяються
на пари.
Треба створити
пропоновані
обставини і
зіграти етюд,
протягом
якого мають
бути сказані
наступні
слова: “Ну
що?” “Нічого”.
“Дощ іде”.
“Іде дощ”.
Етюду треба
дати назву.
5.“
З перешкодами”.
Треба
перейти з
одного краю
сценічного майднчика
на інший,
використавши
і
виправдавши
якомога
більше
перешкод.
(Студент
створює етюд
з
відповідними
пропонованими
обставинами).
Тема
7.
1. “Перший
раз”.
Студент має
створити і
зіграти 4
етюди,, в центрі
яких буде
одна і та
сама подія (“перший раз” в
будь якому
значенні,
обраному
студентом), але
етюди мають
бути зіграні
в чотирьох
основних
жанрових
аспектах —
драматичному,
комічному,
трагічному,
трагікомічному.
Тема
8.
1.
“Скульптор” . Парна
вправа на
виправдання.
Один студент
з кожної пари
має надати
іншому
будь-якої пози
(Він “скульптор”,
партнер - “глина”).
Партнер має
виправдати
цю позу.Підготування
і
виголошення
промови «Мій
великий
успіх».
2.
“Вільне
спілкування”.
Студенти
поділяються
на пари.
Викладач надає
їм певні
життєві ролі
і коротко
окреслює
обставини,
наприклад, “подруги сваряться”,
“мати не
пускає дочку гуляти”, “менеджер
проводить співбесіду”
тощо. Не
домовляючись,
студенти
мають підтримувати
розмову і дію
протягом
трьох хвилин,
причому коли
час сплине,
дія повинна
мати логічне
завершення.
3.
“Створи мізансцену”. Кожний
студент,
використовуючи
партнерів,
має створити статичну
мізансцену
із завданою
назвою, наприклад:
“Ось і все”, “Ревнощі”,
“Щира вдячність”,
“Прощання”,
“Нарешті”,
“Знову!”, “Кохання”
тощо. Сам
студент в
своїй
мізансцені
брати участь
не може.